søndag 13. mai 2012

Set Fire to Flames, Flamme og Vertigo

Jeg er i det nostalgiske hjørnet. På Wimpen har jeg søkt opp musikk jeg hørte på konserter for ti år tilbake.

Søndagens soundtrack til å lese spredt om litteratur ble det Canadiske eksperimentelle post-rockbandet Set Fire to Flames. Set Fire to Flames er et sideprosjekt til Goodspeed You Black Emperor! Flere av bandmedlemmene spiller i de ulike konstellasjonene.

Liker du dette så vil du også sette pris på Thee Silver Mt. Zion. GYBE's konsert på So What for drøye ti år siden står ennå for meg som en av mine store konsertopplevelser. Ja, på lik linje med Morphine sin intimkonsert på Kroa i Bø i 1997, Sigur Ros sin konsert under Roskildefestivalen i 2000, Mogwai på Rockefeller i 2001 og Sun O))) sin scenerøykseanse på den minste scenen på Øyafestivalen i 2008.

Set Fire to Flames sitt debutalbum "Sings Reign Rebuilder" supplerer på mange måter GYBE! sitt mektige og dystre album "f#a#infinty" som kom seks år tidligere. Med dette som lydbilde har jeg åpnet vårkatalogen til Flamme Forlag og besøker hjemmesiden til det svenske forlaget Vertigo. Ved første øyekast tror jeg så absolutt det er noe jeg kan lese utover våren og sommeren.

Coveret til "Telegraphs in negative / Mouths trapped" av Set Fire to Flames er hentet fra Alien8recordings.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar