tirsdag 27. november 2012

Hjertesukk fra en litteraturviter

Jeg har funnet drømmejobben. Søker den. Ringer de som har annonsert den. Får beskjed om at jeg er overkvalifisert til en jobb jeg er underkvalifisert til. Jeg har Master. Stille i andre enden. De trenger en med Bachelor. Jeg har utdanning fra Universitetet. Pause i andre enden. De trenger en med høgskoleutdanning. Jeg er litteraturviter med bokbransjeerfaring. De trenger en som har papirene i orden: De søker en med treårig bibliotekarutdanning. Kan min femårige utdanning og ti år i bokbransjen kompansere at jeg ikke har den utdanningen dere søker etter? Nei. Femten år med studier og arbeidserfaring er ikke nok i forhold til tre år? Nei.

Dette er rene ord for penga.

Les Christiane Jordheim Larsen sitt Hjertesukk fra en mamma i Aftenposten.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar