lørdag 17. september 2011

#bokhelgen 37 - hva leser du denne helgen?

#bokfredag har blitt et fast tema på Twitter. Gyldendal norsk forlag har adopteret dansk Gyldendal sin #fredagsbog. Her kan du tvitre om hva du leser i helgen. Sjekk ut denne helgens bøker: #Bokfredag.

Jeg adopterer denne ideen og lanserer #bokhelgen her på Huvenes.no.

#Bokhelgen uke 37: Jeg leser Talent for lykke av Ari Behn. Har lest alt han har skrevet til nå. Han har vendt tilbake til Kolon forlag etter noen år og et par bøker hos Gyldendal. Har forlagsbyttet vært fruktbart?

I tillegg jeg leser jeg Henrik And av Anna R. Folkestad sammen med min sønn på snart tre år. Takk til Det norske Samlaget som forer meg med gode barnebøker. Er denne en godbit?

Del din bokhelg med en kommentar. Enkelte helger trekker jeg ut en heldig vinner av en bokpakke. Denne helgen har jeg en bokpakke liggende på lur.

#bokfredag er hentet fra Gyldendal norsk forlag.

8 kommentarer:

  1. Jeg leser "Kjenn ditt hjarta falle" Våre vakraste dikt. Ei bok til å nyte, både estetisk,utseendemessig og til å bla i, finne et dikt som taler til deg og la det synke.

    I tillegg har jeg begynt å lese Tore Renberg sine bøker om Jarle Klepp på nytt. Herlige bøker. Holder nå på med Kompani Orheim. Har som mål å komme igjennom alle før jeg leser den femte og nyeste romanen fra i høst: Dette er mine gamle dager." Gleder meg allerede mens jeg nyter meg igjennom forløperne.
    Hilsen Solfrid
    bokelskere.no

    SvarSlett
  2. Skal akkurat åpne Svart Fredag av Alex Kava. Ingenting er som en god psykologisk thriller under pleddet på sofaen når høstmørket og den medfølgende kulden setter inn på kvelden. Må si jeg gleder meg, men regner ikke med å få lagt meg tidlig i kveld, er advart om at man ikke får til å legge denne boka fra seg.

    SvarSlett
  3. Og jeg skal storkose meg med "trær som faller" av thomas bernard

    SvarSlett
  4. Skal til å lese Røde knokler av Ann Cleeves. Leste ut Tapte Døtre igår som var en sterk historie fra Kina. Har hørt om og sett program fra Kina, men å lese en hel bok var som sagt en sterk historie.
    Kirsten Lund (KirstenLund bokelskere)

    SvarSlett
  5. Har forskanset meg med krigshistorie i kjellerstua mens høstregnet herjer ute. Er godt i gang med Berlin i krig av Roger Moorhouse.

    SvarSlett
  6. Les "The Well of ascension", bok nr 2 i Mistborn serien til Brandon Sanderson, "Alle dra sin vei" av Wendy Guerra, "The emerald atlas" av John Stephens og "The case-book of Sherlock Holmes" av A.C.Doyle. Satsar på å bli ferdig med to av dei i løpet av regnversdagen :)

    SvarSlett
  7. Jeg leser Kate Mortons "The Distant Hours", og synes det går litt tregt foreløpig. Men satser på å bli revet med etterhvert...

    SvarSlett
  8. Denne helgen ble det altfor lite lesing! Men, i går på sengekanten leste jeg meg gjennom Klassekampens bokmagasin samt at jeg leste Snø av Maxence Fermine. En liten, vakker bok!

    SvarSlett

Skriv en kommentar