mandag 23. desember 2013

Dødtid av Karpe Diem og Akam1k3

Karpe Diem / Akam1k3
Dødtid - bilder og turnénotater
Aschehoug, 2013

Jeg må innrømme det først som sist; dette er en av de bedre bandbiografene jeg har lest. Nei, la meg korrigere meg selv. Dette er ikke en bandbiografi. Dette er en turnébok hvor vi får følge dem på veien gjennom to år. De ser seg tilbake og mimrer over tiden før Karpe Diem ble Karpe Diem. De ser framover og det samme gjør jeg. Jeg ser fram til mer av Karpe Diem.

Dette er en bok om og av et av de mest framgangsfulle bandene vi har sett i Norge på lengre tid. De leverer på hver eneste skive. De modnes for hvert album. De leverer også i bokform. Etter ti år som band skildrer de turnélivet gjennom bilder og notater. Bildene er tatt av fotografen Akam1k3. Tekstene er ført i pennen av Magdi og Chirag. Her får du servert alt fra de dypeste tanker omkring det å være artist og menneske, til å stå foran et glissent publikum i Kongsvinger. Bildene taler sitt eget språk. Chirag og Magdi skriver godt. Med varme og humor har dette blitt en underholdende bok. Anbefales.

Omslagsbildet av Dødtid er hentet fra nettsiden til Aschehoug.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en kommentar