onsdag 6. juli 2011

Lyden av sommer er lyden av en bok!

Lyden av sommer kan være bølgeskvulp, humlesus og gresshoppens hvisken fra veikanten. Lyden av sommer er også lyden av en god bok. Min iPod er blant annet lastet med følgende lydbøker:

  • Før jeg brenner ned av Gaute Heivoll
  • Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård
  • Magnetisørens femte vinter av Per Olov Enqvist

Det er Even Rasmussen som leser romanen Før jeg brenner ned av Gaute Heivoll. Dette blir min første lydbokopplevelse med Even Rasmussen på øret. Min kamp 5 av Karl Ove Knausgård leses av Anders Ribu. Ribu er er en ringrev innen innlesning av bøker. Å høre ham lese Merkedager av Jens Smærup Sørensen og Min kamp 4 av Karl Ove Knausgård gav mersmak. Per Olov Enqvist sin historiske roman Magnetisørens femte vinter er den tredje boka jeg har lastet ned for sommeren. Vil en norsk oversettelse og Finn Schau være en god kombinasjon for denne moderne klassikeren?

Omslaget av Min kamp 5 er hentet fra Cappelen Damm

1 kommentar:

  1. Hei

    Før jeg brenner ned har jeg også hørt på, oppleser er veldig behagelig å høre på.

    Nå om dagen skal jeg i gang med Potensgiverne og gleder meg til å høre på den.

    Fortsatt god sommer

    Anniel

    SvarSlett

Skriv en kommentar